زمان انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۳ -

افتتاح تجمیعی ۵۲ پروژه حوزه شهری مازندراندر رویان

شهردار رویان گفت: شهر رویان میزبان همزمان افتتاح پروژه‌های عمرانی شهرداری‌های مازندران شد که به صورت تجمیعی ۵۲ پروژه اجرایی توسط شهرداری‌های مازندران با اعتبار تجمعی بالغ بر یکهزار و۷۷۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش بهناز دمیرچی خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سرای نور»جعفر حسین‌زاده شهردار شهر رویان در افتتاح تجمیعی ۵۲ پروژه حوزه شهری مازندران با گرامیداشت در هفته دولت اظهارکرد: شهرستان نور و شهر رویان در هفته دولت و آستانه برگزاری کنگره بزرگداشت ۱۴هزار و ۵۰۰ شهید استان لاله خیز مازندران میزبان آئین افتتاح همزمان پروژه‌های عمرانی شهرداری‌های مازندران انتخاب شد که به صورت تجمیعی ۵۲ پروژه اجرایی توسط شهرداری‌های مازندران با اعتبار تجمعی بالغ بر یکهزار و۷۷۰ میلیارد تومان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به پروژه‌های عمرانی شهر رویان، افزود: پروژه پل سبزه‌رود، پل ارتباطی خیابان‌های مسجد جامع رویان به خیابان‌های فرهنگ ۱ ،۲ ،۳ با اعتبار بالغ بر ۳۱۵ میلیارد ریال از محل منابع داخلی شهرداری رویان به بهره‌برداری رسید و این پروژه برای شهر ارزش پدافندی و هم کارکرد ترافیکی دارد.

شهردار رویان خاطرنشان‌کرد: با توجه به اینکه تردد از شرق به غرب رویان و بالعکس فقط با یک پل از محور اصلی مقدور بود اما افتتاح این پروژه نگرانی‌های پدافندی و مدیریت بحرانی شهر را رفع کرد و توأمان بخشی از ترافیک محور اصلی را به عنوان یک محور جایگزین کاهش می‌دهد.

حسین‌زاده با اشاره به افتتاح فیبر نوری و اف. تی. تی اچ، خانگی خیابان مسجد جامع رویان افزود: این پروژه مشترک بین شهرداری و مخابرات با هزینه بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید و این پروژه‌ها بسترهای لازم را برای شهرهای هوشمند فراهم می‌کند که از اولویت‌های روز شهرداری‌های کشور است.

 

 

وی با اشاره به پروژه احداث دو فقره شیب شکن در بستر رودخانه رویان با ماهیت مدیریت بحرانی تأکیدکرد: این پروژه با اعتبار بالغ بر ۵۵ میلیارد ریال در رویان کلنگ زنی شد که هدف از اجرای پروژه حفاظت از بدنه پل اصلی سبزه‌رود در محور ۴۵ متری شرق به غرب و دیواره احداثی در ضلع شمالی است.

شهردار رویان گفت: پروژه مشارکتی با بخش خصوصی برای احداث واحد خدمات گردشگری با اعتبار بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال کلنگ‌زنی شد.

حسین‌زاده با اشاره به ادامه احداث فاز اول و دوم دیواره حفاظتی رودخانه گلندرود با ماهیت مدیریت بحران و اعتبار بالغ بر ۱۹۰ میلیارد ریال، اظهارکرد: کلنگ فاز دوم این پروژه در اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور مسئولان شهرستان به زمین زده شد و فاز اول آن در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ با اعتبار بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال، خط ساحلی و دیواره حائل ساحلی که در طرح تفصیلی شهر رویان جانمایی شد را اجرایی کردیم و سال ۱۴۰۳ عملیات ایجاد زیرساخت‌های لازم شامل ایجاد پارک ساحلی، یک کیلومتر مسیر پیاده‌روی، یک کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری یک کیلومتر، مسیر ساحلی سواری سبک با مجوز و مصوبه شورای شهر رویان با اعتبار بالغ بر ۳۵۰ میلیارد ریال آغاز شد.

 

 

وی‌گفت: این پروژه ۲۵درصد پیشرفت پیشرفت فیزیکی دارد که در برنامه شهرداری رویان این فاز باید تا پایان سال به اتمام برسد که نیاز به سرمایه‌گذاری ۴۰۰میلیارد تومانی دارد و با توجه به اینکه شهرداری رویان از شهرداری‌های زیر ۱۰ هزار نفر و با منابع محدود است در نظر داریم فازهای بعدی از طریق جذب سرمایه‌گذار و پروژه‌های مشارکتی ادامه پیدا کند که در این راستا با سرمایه‌گذاران گفتگو داشتیم و در مرحله عقد قرارداد هستیم.

حسین‌زاده با اشاره به دغدغه‌های شهرداری‌های استان مازندران تأکیدکرد: تسهیل در تصویب طرح‌های بلند مرتبه سازی در راستای ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری‌ها به ویژه شهرداری‌های ساحلی مازندران، توجه به شهرداری‌ها در زمان تخصیص منابع دولتی و ملی به ویژه اعتبارات ماده ۱۶ و ۱۷ مدیریت بحران و ماده۲۳ جرایم رانندگی که در قبال اقدامات ترافیکی، مدیریت بحران و پدافندی که تمام شهرداری‌های استان مازندران انجام می‌دهند، سهم شهرداری‌ها ناچیز و در پروژه‌ها تاثیرگذار نیست.

وی با اشاره به طرح ساماندهی سواحل رویان، افزود: ساماندهی سواحل از دغدغه‌هایی است که پس از ۱۰سال هنوز تعیین تکلیف نشد و سهم شهرداری‌ها از مدیریت سواحل حق الزحمه‌ای است که برای برپای طرح‌های پلاژ، سالم سازی دریا و پرداخت حق الزحمه ناجیان است که تمامی بر عهده شهرداری‌های ساحلی قرار گرفت.

شهردار رویان با اشاره به خلاء قانونی برای واگذاری سواحل به شهرداری‌ها اضافه‌کرد: با توجه به اینکه یک دوران قراردادی منعقد شد بین استانداران شهرهای شمالی و ریاست وقت سازمان‌های جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری کشور تفاهمنامه‌ای نوشته شد اما اجرا نشد.

حسین‌زاده با اشاره به بودجه ۱۳۰ میلیارد تومانی مصوبه شهرداری رویان در سال ۱۴۰۳ تأکیدکرد: ۴ میلیارد تومان از بودجه شهرداری برای حق الزحمه ناجیان در ساحل شهر رویان هزینه می‌شود و این رقم برای شهرداری نور و ایزدشهر که نوار ساحلی آن‌ها بیشتر است، حدوداً دو برابر می‌شود.

 

وی از اعضای شورای اسلامی شهر رویان که با ترکیبی از تجربه و جوانی در اجرای پروژه‌های عمرانی همواره یار و پشتیبان شهرداری بودند و حمایت مسئولان استانی، شهرستانی و همکاری و تلاش همه کسانی که در شهرداری رویان مشغول فعالیت هستند، قدردانی کرد.

    

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۸ شهریور, ۱۴۰۳

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو